Monday, April 4, 2011

Dari Shah Alam Ke Melaka =)

hai hai semua orang... dah lama kan aku x update ini belog..bukan x nak, tapi bila rase teringin 2, mood malas tetap kat first place..soo, banyak la cite2 yang aku x update kt belog nih.. xpe.. previous2 cite yang x sempat nak update 2 x bape best sangat.. tapi yang ni best.. bg aku la kn... huhu..bg orang lain aku x taw..tapi aku suke benda2 yang berkaitan ngn bnda nih..hihi

Oke..first of all.. berdasarkan title hari ini which is 'Dari Shah Alam Ke Melaka", da sah2 cite pasal satu trip or rombongan kn... persoalannye, rombongan ape?? huhuhu.. da musim2 cuti nak ke ujung2 taon ni, paham-paham la kan... sume orang nak mendirikan masjid... xpe la... da smpai seru kn.. huhu... taw kn, saye bercakap pasal ape.. YA.. mendirikan rumahtangga=berkahwin=bernikah=yang sewaktu dengan nye... HAHA

tak x taw la knp..sejak 2 menjak ni, aku suke je lau tgk org kawen..jd excited lain mcm taw.. dulu2 2 biase2 je la.. mcm " owh..dia 2 kawen..ape ade hal.." haa..cm 2 la.. cm ndak x ndak je bg respon.. tp lau sekarang... " Hah!! dia 2 nak kawen da.. seronoknyee.. mesti comey kn.." (dengan nada gedik2 sket) HAK3.. 2 maknenye ape 2?? xde maknenye kan...kn3?? :p

Bercerita pasal rombongan pengantin ke Melaka ni kn.. alahai, awal2 lagi da spoil..aku la yg jd tkang spoil 2... huhu.. umah makcik sendiri pon x ingt.. BOLE?? mesti la bole..da 2 taon x g kot... mane nak ingt.. da jnji ngn emk aku da, jmp kt tmpt ni... mak aku plak slh phm.. miscommunication btoll.. HAHA.. last2, ayh aku tgu je tepi jalan 2..da jd satu hal aku kne cari plak..pusing pnye pusing..jalan pnye jalan... jumpa la ngn ayh n bonda tercinta.. then terus gerak ke Melaka..lalu highway.. highway ape?? x tawu.. korg jgn la ty aku psl jln2 ni.. mmg x pass lnsg.. tawu bwk kete je..jalan x taw.. BOLE?? haha

Pastu, tengahari dalam pkul doblas lebih kot.. sampai la kt Melaka or lebih specific Ayer Keroh kot.. benti sat kt situ.. tgu ahli2 rombongan lain... sementara menunggu 2, aku pon bukak la buku MARCOM yang sangat aku sukai 2..KONONNYE.. rajen x?? rajen x?? HAHA Bukak sbb ade test isnin 2, lau x, memang x bwk la kn... Sila bace dengan nada berikut:[gedik+malu2=perasan] tengah ralit2 belek2 buku n menghafal......tetibe, dengar suare merdu menyape..hak3..menyape??my god..sastera nyer..huhu oke2 sambung balik.. suare menyapa, "sempat lagi ea kak" aku pon menjawab la "eh, mesti la sempat" (tnpa memandang ke arah tuan empunya suara.. then terasa cm dia keep on pndg sayer.. n saye pon pndg la dia balik.. Weee~~ -dlm hati- "hensemnyer...ngeh3" gatal kn?? x kisah la.. yang penting, aku suka tgk dia... ok da abes cte..HUHU..

Pastu, ktorg pon smbg la journey ke KG DUYONG.. haaaa.. kt sini la lokasi kejadian yg manes cm coklat 2..huhu.. kitorg duk home stay... dekat ngn perigi hang tuah.. majlis berlansung lepas asar.. akad nikah dulu..kt bwh ni, gmbr ms akad nikah..enjoy~~ *tetibe ilang mood nak upload gmbr.. Soryy~~ lmbt sgt la...
hah..aku yang kt belakang 2.. the specky one.. duk dkt2 sket ngn pngantin.. amek berkat..haha

meh saye smbg cte... lepas majlis nikah 2, family ku n fmly my aunt g ronda2.. konon2 nk ronda2 kt 'depan2' 2 je..depan pnye depan pnye depan, sampai la ktorang kt bndr Melaka.. mmg ke depan la kn..HAHA.. jln2 la area situ..snap2 pic yg comel2.. n balik.. oww ye.. kitorg g gak Menara Taming Sari 2, tapi tgk je la...ade org gayat, x mau naik.. plus, mahal plak.. ayh kate, membazir..huhu.. perancang ekonomi yang baik kn?? Sabo je ler.. ni gmbr2 ms ronda2...
p/s > gmbr2 kt camera x bpe comey..gmbr comey sume dlm fon..huhu..

After pusing2 area Melaka 2.. termasuk yang kitorg sesat2, smpai home stay dlm pkul seploh.. da pnt gile... trus la balik umh 2.. tgk2 xde org.. sume ikot g anta pengantin.. Malam Berinai kn... kitorg dtg mkn je... huhu... tuk Malam Berinai, xde photo ye... Sebab smpai2 umh pengantin, sesi photoshoot da siap da..x smpat nk tgk.. sob3 :(

Hari ahad, anta pengantin lg.. yg ni cm bertandang kot..not sure la... fmly ku gerak awal sket, sbb nk singgah perigi Hang Tuah.. Nak amek berkat kononnye... HuHU.. Lame gak la tgu pengantin bersiap kn.. Sempat snap2 pic2 yg chomel lg sweet.. kah2.. Pengantin pkai baju merah.. sehangat cinta diorang.. wah.. Lovely~~ Huhu.. okey lah.. da pnt taip nih.. bia gmbr yg berkata2 plak k.. enjou the sweet n cute pic k..

my beloved parents
alahai..sopannye..HAHAini la jadinye bile x reti pose n photographer x profesional
gadis kampung kononnyer~~ :))
kalau da comey 2 memang x bole nak kate ape dah... *Sila Muntah :p

Enough with comey2 picxa..kte tgk gmbr bride n groom plak..in RED oke..huhu



dari Shah Alam

ke
.
.
.
.

Melaka


Shah Alam + Melaka =))

gmbr Si Manis wajib ade! ;)

that's all from me...thank you... cm presentation kn...huhu...daaaaaa.. muah muah... :D


2 comments:

  1. sebenarnye ko da xsabar nk kawen kn..haha..sbb tu ko suke sgt tgk org kawen..hahaa..zaty gataiiiii....lalalaa

    ReplyDelete
  2. haha...bkn x sbr laa..aku excited je ble tgk org kawen..huhu..

    ReplyDelete