Wednesday, May 30, 2012

#2

         Assalamualaikum. Hye. Hello. Akhirnya, aku dapat jawapan kepada persoalan yang mengganggu benak fikiran aku selama ini. Ini lah pengakhirannya. Alhamdulillah, I know the truth before this feeling going far far away deep inside my heart kn. Kalau dah terlanjur cinta macam lagu Rossa tu, karang takut tak boleh nak patah balik. HUHU.

You all nak tau cerita ke ? Meh I cerita. Senang cakap sekarang, I kena tipu hidup-hidup la. Aku tak salahkan dia 100%, sebab bukan salah dia sepenuhnya pun. Aku pun salah jugak. Cepat sangat jatuh sayang, padahal tak kenal dia betul-betul lagi kan. Tapi dengan cara dia treat aku, as a girl, sape-sape kat tempat aku pun rasanya akan fikir yang dia tu suka kita, nak dengan kita. Mana la nak tau yang dia tu sebenarnya nak bergurau main-main je kan.

Segalanya bermula selepas dia balik kampung. Aku tak tau la dia betul-betul balik kampung or tak kan. Tapi segalanya bermula di situ lah. Dia jarang message and call aku. Fine lah. Then makin lama, makin melarat. Dah bukan jarang lagi dah. Boleh di katakan lansung tak contact. Dah jadi macam tu, aku pun terfikir la yang negatif-negatif. Kalau korang, mesti korang fikir negatif jugak kan ? Bila dah lama dia mendiamkan diri, aku mula wonder, dia ni betul-betul ke suka aku. Then aku mintak petunjuk dari Sang Pencipta.

Al-kisahnya, selepas, beberapa hari, maka, aku dapat la petunjuk dari-Nya. Aku sendiri tak sangka ada orang yang sanggup tolong aku even aku tak mintak tolong kat dia. So, lepas hamba Allah tu cerita and bagitau maklumat yang sangat-sangat-sangat mengejut kan aku tu, aku decide untuk angkat kaki dari dia. Untuk apa tunggu lagi kan. Dah sah-sah dia pilih orang lain and aku ni maybe sebagai pelepas rindu or barang untuk dia main-main je kot. WTFish u mannn !!

So, sekarang, no more message and call. Aku tengah and kena didik sket hati aku yang GEDIK ni, untuk lupa kan dia. Tapi, bukan senang. Sebab aku dah sayang dia. Tapi, kena la didik kan. Kalau dulu boleh hidup tanpa perasaan ni, kenapa sekarang tak boleh pulak. Iye tak ? Sesungguhnya, sangat lah sukar untuk aku buang perasaan ini.

Dalam aku tengah nak didik hati aku untuk lupakan dia, ada satu kisah yang buat perasaan benci tu bercambah untuk dia. Tak payah cerita la pasal ape. Tapi, dari kejadian tu, aku muntahkan kemarahan aku. Kalau ikut kn, tak perlu nak marah sangat kot dengan dia. Benda kecik je. Ntah kenapa hari tu, kesabaran aku sangat la menipis untuk dia. Aku marah sangat-sangat and sangat kat dia. Mungkin sebab aku dah lama geram kat dia, tapi tak terluah. And bila kejadian tu berlaku, marah aku meledak bagaikan lahar gunung berapi. Eceh ! Haha. And on that day, I think that I already hate him. So, I think I can forget him lah. But, not ! Benci la kat dia sehari. Then a few days after, rase benci tu bertukar jadi rindu. HUH !! Aku pun tak paham dengan diri aku ni.

Macam mane, aku bole lagi ingat, rindu segala bagai setelah ape yang dia buat kat aku ? Bodoh kan ? And, sekarang, honestly, aku tengah frust dengan dia sebab dia bakal jadi milik orang lain. Stressss sangat ! Kenapa kau buat aku macam ni ha lelaki ??? Kalau kau dah ada pujaan hati, kenapa nak approach2 aku segala. Pastu kau dah buat aku suka kau, kau blah cam 2 je ? Ingat aku ni patung ke ? Tak de perasaan ? Aku tunggu one fine day yang kau akan menyesal buat aku macam ni and datang minta maaf kat aku. I really hope that one fine day will come. And IF that day come, I dont know whether I'm able to forgive you or not my dear.

*Persoalannya : Adakah that one fine day will come ?

2 comments:

  1. sabar yang...;))

    ReplyDelete
  2. Bella > can't take it anymore belle.. Mungkin dalam aku x sedar, aku sebenarnye dah jatuh syg + cinta kt dia ? Aku harap sgt2 x cm 2..

    ReplyDelete