Saturday, August 11, 2012

#4

Assalamualaikum and very good morning to all my readers. Ewah, budget macam ramai readers plak kau zaty ! Haha. Tak kisah la kan. Yang penting saya mengalu-alukan sape-sape yang sudi menjengah seterusnya membaca coretan ku di dalam blog yang tak berapa nak vogue ni.

Oke, straight to the point la. Rasenya, sape yang mengikuti siri-siri # tag ni tau kan, ape yang bakal aku ceritakan hari ni. Bagi sesiapa yang tak tau, korang cari la entry yangber’title’ #. Nanti korang tau la ceritanya berkaitan ape.

Di panjang kan cerita, lebih kurang empat minggu lepas, di petang yang hening lagi indah dan permai, di kala aku tengah bertungkus-lumus menyiapkan thesis aku, nokia buruk ni nyanyi lagu One Direction. Mula tu, aku wat dunno je la. Sape la yang nk call aku petang-petang cam tu kan. Membe aku pass tepon kat aku. Dengan malasnya aku amek la kan. Sekali tengok nama caller 2, rase macam nak melompat je. *memang dah melompat pun HAHA. Mau tak melompat ? Dia dah lama tak call aku since aku kua dari company tu taw. Then aku tanya la apehal call aku. Dalam kepala aku ni cume terfikir pasal kerja je. Tapi, bukan pasal kerja pun dia call tu. HAHA.

Guess what ? 





Jeng 








Jeng 









Jeng









Dia ajak aku kua ! Wahhh, Suke-suke ! HAHA. Dia ajak tengok wayang to be exact. Ngee, masa tu cerita ape ntah baru kua kat wayang. Tak ingat dah. Hehe. Unfortunately, masa tu dah petang, kalau tengok wayang, confirm tiket malam kan. Memang ayahanda tercinta tak bagi la aku kua. Kecewa ! So, message la dia, kata ayah tak bagi kua. Masa tu, sedih taw tak. Tapi tak pela, anak yang baik mendengar kata ibu bapa kn. *aku la tu HAHA

Dah aku cancel tengok wayang tu, ingatkan dia stop la message aku. Tapi, dia reply jugak. Dia ajak g tempat first time yang aku kua dengan dia. Eh2, dia ni macam tau-tau plak aku memang nak pegi sana. Asalnya, aku nak pegi sana nak bawak membe aku yang 2 orang tu. Maklumlah, depa dah nak balik Kedah, takut x dan mai lagi. HUHU. Then aku setuju je la. Keluar la kami berempat. Tapi sampai je tempat tu, macam kitorg kua asing-asing plak. Aku dengan dia, membe aku jalan dua orang.

Kat situ, first thing yang dia suggest is makan. Haha. Teringat plak first tme jumpa, tak sempat makan. So this time, dia ajak makan dulu. Then pegi la makan. Lepas makan, kitorang jalan-jalan. Duk kat tembok-tembok tu, borak-borak pasal keja, family, sume benda la borak. Tak terkecuali gadoh. Dia memang suka cari pasal dengan aku. Pasal kucing pun nak gado. HAHA. He loves cat so much ! Aku suke tengok dia layan, pegang kucing tu. Macam diri dia tu penuh dengan kasih saying. Ceh ! HAHA.

Dah gadoh-gadoh pasal kucing, dia ajak aku jalan area tu. Aku ok je la. Kitorang pun jalan la. Tawaf satu tempat tu. Sweet kan ? HAHA Then dah penat tawaf, join la membe2 aku yang tengah duduk kat tembok-tembok tepi tu. Kitorang borak-borak sampai boring. Dah tak taw nak borak ape, aku pun ajak la dorang balik. Tengok dia macam dah tak larat bukak mata je. Kesian plak kan. So, balik la kitorang.

And, malam tu, aku tido dengan rase yang tersangat la bahagia sebab dapat jumpa dia. Dia datang just right on time. Bila aku rase macam rindu or teringat dia, mesti dia akan call ajak kua ke ape ke. Dah tu, cane aku nak lupe kan dia ? Susah betol bila da suka ni. Haih !

Moral of the story > Enjoy the moment while we can ! HAHA

No comments:

Post a Comment